Privat Företag

Serviceverkstad




Vår serviceverkstad

Visste du att Swedol har en serviceverkstad där vi utför reparationer på dina maskiner och verktyg? Här kan våra duktiga servicemekaniker hjälpa dig med allt ifrån motorer och kompressorer till hydraulik och tryckluftsmaskiner. Vi är ackrediterade flertalalet av våra leverantörer och tillverkare som vi har på Swedol och Nima, bl.a: Honda, Briggs&Stratton, Flymo, Jonsered, Klippo, Oregon, Tron, Migatronic, Deca, Ampro, Bahco, Rodcraft, Ingersoll&Rand, Bosch (laserprodukter), CST/Berger (laserprodukter), Topcon (laserprodukter), Nuair, Award, Glendale, m.m.

Vi utför även kalibrering av era momentnycklar samt bygglasrar. Vi är certifierade för kunna snabbt och säkert ta hand om dina specialverktyg.
De flesta kända fabrikat kan vi kontrollera samt justera samt reparera åt er.
Från det att vi fått in verktyget eller maskinen till vår serviceverkstad så lagas de inom 2-3 dagar såvida det inte är några större problem med servicen.
Vi kan även reparera likvärdiga fabrikat som vi inte saluför på Swedol/Nima.


Så nästa gång något går sönder – kom in till din Swedolare.

Kontakta vår serviceverkstad

Har du några frågor rörande service eller vill komma i kontakt med vår serviceverkstad når du oss på serviceavdelningen här:

Telefon:: 08-7120000
Direkt: 08-7424780 (Telefontider: 07-12)
Adress: Vindkraftsvägen 2
135 70 TYRESÖ

Prislista för serviceärenden

Benämning
Typ Pris
Elverk
Bensin
680:-

1 Cyl-Diesel
845:-

2 Cyl-Diesel
1685:-
Honda Elverk
EU10-EU20
680:-

EU30-
790:-
Vattenpump Bensin
580:-
Honda vattenpump
Bensin 790:-
Motorsågar 500:-
Röjsågar 500:-
Trimmer 500:-
Gräsklippare 580:-
Åkgräsklippare 1485:-
Benämning
Typ Pris
Felsökningsavgift
Små maskiner
300:-

Medelstora maskiner, luftverktyg, m.m.
400:-

Stora maskiner, elverk, kompressorer, m.m.
680:-:-
Reparationskostnad (minst 30 min)
Per timme
680:-
Destruktion av olja och drivmedel Per liter (ink. destruktionsavgift) 60:-
Benämning
Typ Pris
Brev
Under 1 kg
48:-
Returfrakt Kolli
95:-

Pall
480:-

Såhär gör du

Har du problem så kontakta gärna någon av våra Swedol-butiker. Där tar dom hand om dig och dina problem, är det något som skall repareras/servas så skickas det sedan till vår Serviceavdelning i Tyresö, Stockholm. För att vi ska kunna behandla era ärenden och för allas trygghet så registrerar vi allt i vårt system. När ni lämnar in i butiken så får ni ett ärendenummer som används för att spåra servicen.

Om ni inte kan/vill besöka butiken måste ni kontakta oss per mail eller telefon för vidare instruktion samt ärendenummer. När vi har tagit emot dina ärenden så kommer vi höra av oss till er.