HÄR ÄR VÅRA VANLIGASTE FRÅGOR OCH SVAR

Vi har skapat ett litet bibliotek med de vanligaste frågorna som rör webbplatsen, priser, sortiment, inloggning osv.

INLOGGNING

  • Har min inloggning fortfarande koppling mot mitt kundnummer?

    Ja, ditt kundnummer och ditt avtal är detsamma som tidigare. Det enda du behöver göra är att skapa ett nytt lösenord med länken du fick i ditt välkomstmail. Om du inte har fått något välkomstmail än, kan du testa att begära ett nytt lösenord

    Samma inloggningsuppgifter fungerar dessutom på alla våra webbsidor och din inloggning är kopplad till samma kundnummer och samma avtal i hela Swedolkoncernen.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

INLOGGNINGOCH ANVÄNDARE

  • Jag har inte fått några inloggningsuppgifter ännu

    Nu ligger nya sidan uppe och vi har börjat skicka ut nya inloggningsuppgifter till våra användare. Om du inte har fått något välkomstmail än, kan du testa att begära ett nytt lösenord.

    PS. Om du har en inloggning till grolls.se, så fungerar den redan nu på swedol.se också.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

    Privatkund eller företagskund utan konto

    Om du är privatkund eller företagskund utan konto hos Swedol, behöver du registrera dig för att få en webbinloggning. Detta gäller även om du har haft inloggning till den gamla sidan.

  • Jag kommer inte in med mina uppgifter

    På nya swedol.se loggar du som vanligt in med din e-postadress som användarnamn men ditt gamla lösenord har slutat att fungera. Är du kund hos oss och har en angiven e-postadress så ska du få ett mail där du ombeds sätta ett nytt lösenord. Om du inte har fått något välkomstmail än, kan du testa att begära ett nytt lösenord.

    PS. Om du har en inloggning till grolls.se, så fungerar den redan nu på swedol.se också.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

  • Länken jag fick i mailet fungerar inte

    Länken fungera i 48 timmar, därefter blir den ogiltig. Då går det bra att begära en ny länk genom "Glömt lösenord?".

    PS. Om du har en inloggning till grolls.se, så fungerar den redan nu på swedol.se också.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

  • Jag behöver byta e-postadress

    Det går tyvärr inte att byta e-postadress eftersom det är e-posten som är den unika nyckeln och ett byte bryter länken mellan systemen.

    Vi behöver lägga upp en ny webbanvändare med den nya e-postadressen och det hjälper vi dig med.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

  • Jag ser inte alla mina konton

    Då har du säkert blivit kopplad fel. Är du administratör skall du se alla tillgängliga konton under rubriken "Byt företag" på mina sidor.

    Ser du inte dina konton där skall vi hjälpa dig rätt. Kontakta vår webbsupport så hjälper vi dig med kopplingarna.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

PRISER OCH SORTIMENT

  • Jag ser inte alla mina produkter

    Saknar du en eller flera produkter under ditt konto eller saknar du en produkt på webbsidan som du är van vid att köpa? Kontakta då våra innesäljare så ser de vad som kan vara felet.

    Kontaktuppgifter Swedol innesäljsavdelning

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: order@swedol.se

  • Nytt avtal men gamla priser

    Har ni nyligen skrivit nytt avtal med oss kan det hända att detta ligger under registrering och är på väg in. Vi jobbar så fort vi kan för att få alla nya avtal på plats.

    Kontakta gärna vår innesäljsavdelning för mer information rörande just ditt avtal.

    Kontaktuppgifter Swedol innesäljsavdelning

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: order@swedol.se

  • Jag får fel priser

    Logga in och se efter om du fortfarande får fel priser. Du skall ha de priserna som står i ditt avtal. Är du osäker på vilka priser som gäller kan du kontakta våra innesäljare så hjälper de dig med detta.

    Kontaktuppgifter Swedol innesäljsavdelning

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: order@swedol.se

  • Kan jag se priser med och utan moms?

    Du kan enkelt byta "läge" i toppen på sidan om du vill se dina priser med eller utan moms. Loggar du in och är avtalskund till Swedol visar vi dig alla dina priser exkl. moms.

LEVERANS OCH FRAKT

  • Fel leveransadress

    Ser du fel leveransadress i kassan eller under "Mina sidor" eller saknar du en leveransadress till företaget? Är du företagsadministratör kan du ändra och lägga till leveransadresser i adressboken direkt. Annars kan du kontakta kundservice så hjälper vi dig att kontrollera dina uppgifter.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

  • Lägga till leveransadress

    Vill du lägga till ytterligare en leveransadress? Detta kan du göra om du har rollen administratör för ditt företag under mina sidor eller med hjälp från kundservice.

    Kontaktuppgifter webbsupport Swedol/Grolls

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: webshop@swedol.se

  • Vad skall jag betala för frakt?

    Om du har ett avtal med Swedol så tillkommer frakten i enlighet med det som står i avtalet. Är du konsument och handlar för under 1000 kr exkl. moms så kostar frakten 65 kr och skickas till närmaste serviceombud.

  • När gäller Fri frakt?

    Handla för över 1000 kr exkl. moms så bjuder vi på frakten. (1250 kr inkl. moms för privatpersoner). Obs! Har ditt företag ett avtal med Swedol så tillkommer frakten i enlighet med det som står i avtalet.

ÖVRIGT

  • Hur ser jag min orderhistorik?

    Handlar du som privatkund så följer din orderhistorik tyvärr inte med över i nya systemet. Handlar du som företag och är kund hos oss ser du din orderhistorik precis som vanligt

    Kontaktuppgifter Swedol innesäljsavdelning

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: order@swedol.se

  • Får alla handla på www.swedol.se?

    På vår sida får alla handla oavsett om du är konsument eller företag. Vill du se dina priser inkl. moms så ändrar du lätt i toppen på sidan. Välj företag eller privat.

  • Kan jag handla med faktura?

    För alla privatkunder erbjuder vi Klarna som betalsätt och du kan där välja om du vill betala med kort, delbetala din order eller betala med faktura. Är du företag behöver du ha ett konto eller avtal med Swedol om du skall betala med faktura. Kontakta våra innesäljare så hjälper de dig med en kontoansökan.

    Kontaktuppgifter Swedol innesäljsavdelning

    Telefonnummer: 0771-712010
    E-postadress: order@swedol.se