Retur & reklamation - en person tejpar ett paket

Retur, byte och reklamation

Vårt mål är att du som kund ska vara nöjd med din beställning hos Swedol, men ibland blir det inte helt rätt. Du kan alltid kontakta oss om du behöver hjälp med returer, reklamationer eller vill byta en vara eller om du har övriga frågor kring ditt kundunika avtal.

Returer

  • Om det har blivit fel i ditt köp eller om du ångrar din beställning är du välkommen att kontakta kundsupport så hjälper vi dig.

  • Om din beställning inte har hunnit lämna vårt lager/leverantör kan vi makulera ditt köp direkt. Om beställningen däremot redan gått iväg kan vi istället göra en retur. Vår kundsupport hjälper till med även detta.

  • Är villkoren för retur uppfyllda finns möjlighet till kreditering av ditt köp eller byte mot annan vara. Läs mer under våra köpvillkor.

Reklamation

Om det på något sätt är fel i vår leverans utgör det ett reklamationsärende. Det kan antingen vara ett fel i varuleveransen eller ett fel på varan.

Fel i varuleveransen

  • I fall du har fått fel vara, fel antal eller att en vara saknas.

  • Är ditt ärende en transportreklamation ska du anteckna felaktigheterna på kvittensen vid leveranstillfället. Anmäl transportreklamation senast 5 dagar efter mottagandet för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Kontakta sedan vår kundsupport, så hjälper vi dig.

Fel på vara

  • Om den vara du har köpt är felaktig när du får den eller under felansvarstiden (garantitiden) blir felaktig är det viktigt att du anmäler detta till oss via vår kundsupport så snabbt som möjligt, så hjälper vi dig att lösa problemet.

Kontakta kundsupport så hjälper vi dig med din retur eller reklamation.