Information coronavirus

Miljö, hållbarhet och ansvar

Swedol tar utbrottet av covid-19 på allvar och vi vill informera dig som kund om vad vi gör för att hålla våra anställda och kunder friska och säkra.

Vi har tidigt instruerat våra anställda att inte ta i hand eller på annat sätt ha fysisk kontakt med varandra, våra kunder eller våra leverantörer. Vi tvättar också händerna ofta och noga, hostar och nyser i armvecket och går inte till jobbet om vi upplever minsta sjukdomssymptom. Centralt har vi en krisberedskap för att även långsiktigt kunna hantera extra affärskritiska funktioner såsom ekonomi och it.

Vi tar idag inte emot externa besök på något av våra kontor eller logistikcenter och vi undviker även resor mellan våra olika kontor. Inga affärsresor utanför Sverige förekommer heller. Swedols krisledningsgrupp sammanträder fler gånger i veckan och följer utvecklingen för att ha beredskap för eventuella nya direktiv kring hur vi som arbetsgivare bör agera.

Vi befinner oss i en helt ny situation och spridningen utav Corona viruset påverkar oss både privat såväl som i arbetslivet. För oss på Swedol är din och våra anställdas säkerhet viktigast av allt. Samtidigt vill vi på bästa möjliga vis hjälpa er att få era företag att fungera! Det gör vi genom att säkerställa varuförsörjningen utav varor och tjänster på det sätt som ni önskar i rådande tider.

Vi har överlag bra lagernivåer såväl på våra centrallager som lokalt i våra 76 butiker i Sverige. Detta möter er efterfrågan väl inom produktkategorierna verktyg, maskiner, förbrukning, yrkeskläder och personligt skydd. Inom den sistnämnda kategorin har vi dock brister i tillgängligheten. Där vi har brister, alternativt kommer kunna få, jobbar vi aktivt för att säkerställa påfyllnad av ordinarie sortiment snarast möjligt. Parallellt jobbar vi med att finna likvärdiga ersättningsprodukter från andra tillverkare där så är möjligt.

Våra butiker är öppna och erbjuder from nu även orderplockservice

Samtliga våra 76 butiker är öppna och erbjuder from nu även ”plockhjälp”, vilket innebär att ni kan maila/ringa in er beställning direkt till butiken, som sedan plockar ihop ert behov och meddelar när ordern är klar för upphämtning.

Våra utesäljare finns till erat förfogande

Och hjälper er precis som vanligt med att lösa era behov, alltifrån fysiska besök på er arbetsplats till support via mail/telefon. I dessa Coronatider aviserar vi dock alltid våra besök till er per telefon innan vi ankommer till arbetsplatsen. Tillsammans finner vi bästa lösningen gällande varuförsörjningen för just ert företag.

Våran kundtjänst hjälper er gärna

Ni når våra duktiga medarbetare på tel 020-71 20 10, våra öppettider är vardagar 7-17. Till vår kundtjänst kan ni även maila in era beställningar på order@swedol.se

Vår E-handel är öppen dygnet runt

Kopplar ni ert kundnr till vår E-handel kan ni enkelt och smidigt handla dygnet runt. Om ni saknar inloggning kontakta vår kundtjänst ovan så hjälper vi er att lösa det snabbt och smidigt.



Tillsammans hjälper vi er att hålla företagen i gång med säker varuförsörjning!


Välkommen till Swedol, på det sätt som passar dig bäst!