Viktig information rörande e-post om att byta lösenord.

Förra onsdagen så släppte vi vår nya webbsida som är byggd i ett annat system än den tidigare.
I en del av vår omnikanalsatsning har vi nu kopplat våra företagskunder mot våra webbplatser www.swedol.se samt www.grolls.se och om ca 2 veckor även www.nimaab.se
Detta för att erbjuda er kunder möjligheten att handla i fler kanaler. I våra butiker, via telefon, utesäljare samt på våra webbplatser.

Då vi enligt lag inte får, och heller inte kan, flytta med lösenord till vårt nya system, ombeds nu alla våra företagskunder att välja ett nytt lösenord. Mailet har gått ut till företagskonton med registrerade e-postadresser och avser webbinloggning, företagskontot är i övrigt intakt.

Vi skickade ut ett mail till er med uppmaning att byta ert lösenord. Dessa mail gick ut till våra kunder löpande till och med i fredags.

Vi inser dock att formuleringen i de tidigaste utskicken var otydlig och kunde tolkas som om det hade skapats helt nya konton, när det snarare handlar om en uppdatering av ett befintligt webb-login. Vi ber verkligen om ursäkt för det.

Är ni inte intresserade av att använda webbplatsen eller aldrig har gjort det tidigare så behöver ni inte skaffa ett lösenord eller logga in. (Vi kan hjälpa er att koppla upp er vid ett senare tillfälle).

Byter ni lösenord så kan ni logga in på nya webbplatsen och fortsätta ert arbete som vanligt.

Observera att du kan använda samma inloggningsuppgifter på grolls.se, swedol.se och, om några dagar, på nya nimaab.se och fortfarande vara kopplad mot samma kundnummer och avtal.

För att samla alla frågor angående detta, kan ni använda e-postadressen webshop@swedol.se.

Med vänlig hälsning,
Swedols webbteam

PS. På grund av väldigt hög belastning kan det dröja innan du får svar på eventuella frågor.

Här har vi samlat de vanligaste frågorna,

fler svar hittar du i vår FAQ.

Nu ligger nya sidan uppe och vi har börjat skicka ut nya inloggningsuppgifter till våra användare.

Om du inte har fått något välkomstmail än, kan du testa att begära ett nytt lösenord.

PS. Om du har en inloggning till grolls.se, så fungerar den redan nu på swedol.se också.

Kontaktuppgifter kundservice Swedol/Grolls

Telefonnummer: 020–59 98 48
E-postadress: kundservice@swedol.se

Privatkund eller företagskund utan konto

Om du är privatkund eller företagskund utan konto hos Swedol, behöver du registrera dig för att få en webbinloggning. Detta gäller även om du har haft inloggning till den gamla sidan.



På nya swedol.se loggar du som vanligt in med din e-postadress som användarnamn men ditt gamla lösenord har slutat att fungera. Är du kund hos oss och har en angiven e-postadress så ska du få ett mail där du ombeds sätta ett nytt lösenord.

Om du inte har fått något välkomstmail än, kan du testa att begära ett nytt lösenord.

PS. Om du har en inloggning till grolls.se, så fungerar den redan nu på swedol.se också.

Kontaktuppgifter kundservice Swedol/Grolls

Telefonnummer: 020–59 98 48
E-postadress: kundservice@swedol.se

Länken fungerar i 48 timmar, därefter blir den ogiltig.

Då går det bra att begära en ny länk genom "Glömt lösenord?".

PS. Om du har en inloggning till grolls.se, så fungerar den redan nu på swedol.se också.

Kontaktuppgifter kundservice Swedol/Grolls

Telefonnummer: 020–59 98 48
E-postadress: kundservice@swedol.se

Det går tyvärr inte att byta e-postadress eftersom det är e-posten som är den unika nyckeln och ett byte bryter länken mellan systemen.

Vi behöver lägga upp en ny webbanvändare med den nya e-postadressen och det hjälper vi dig med.

Kontaktuppgifter kundservice Swedol/Grolls

Telefonnummer: 020–59 98 48
E-postadress: kundservice@swedol.se